//
you're reading...
Prace ze sprawozdaniami

Charakterystyka działalności przedsiębiorstwa

Przedmiotem działalności Spółki jest działalność handlowo-usługowa, a w szczególności sprzedaż hurtowa i detaliczna, w tym także import odzieży, obuwia oraz pozostałych artykułów na rachunek własny.

Wszystkie produkty znajdujące się w ofercie sprzedaży PUMA Polska Sp. Z o.o. są produktami markowymi PUMA. Jedynym dostawcą tych produktów dla Spółki PUMA Polska, jest wyłączny udziałowiec Austria PUMA Dassler Gmbh. Większość towarów jest produkowana na Dalekim Wschodzie, m.in. w Chinach, Pakistanie, Tajwanie, jak również w Europie: Bułgarii, Czechach, Grecji i Turcji.

Firma jest jedynym dystrybutorem marki PUMA w Polsce, jest to filia podlegająca pod PUMA Austria, która to z kolei bezpośrednio podlega pod PUMA International. Jak widać sytuacja jest nieco skomplikowana, ponieważ kraje Europy wschodniej, zgodnie z sadami działania PUMA International, nie mogą być na ten czas obsługiwane bezpośrednio przez Centralę. Odkupują towar jakby z drugiej ręki od krajów rozwiniętych, przez co pracują na niższej marży niż kraje Europy zachodniej.

W związku z tym takie kraje jak np.: Polska, Węgry, Czechy czy Słowacja należą pod PUMA Austria, natomiast Rosja i Łotwa pod PUMA Norwegia. Są też kraje jak, Białoruś, Ukraina i Litwa, które nie mają swojego dystrybutora i nie podlegają pod żadne z państw Europy zachodniej. Dlatego też tu PUMA Polska widzi swoje szanse na rozwój i ekspansję rynków wschodnich.

Puma to marka asortymentu produktów, to znaczy wszystkie produkty sprzedawane są pod tą samą marką i pozycjonowane jednorodnie. Asortyment Pumy można podzielić według dwóch kategorii. Pierwsza z nich to rodzaj produktu i tu wyróżniamy: buty, tekstylia i akcesoria. Drugą zaś kategorią jest typ odbiorcy. I tu wyróżniamy kolekcje skierowane do kobiet (np. Mahanuala), do mężczyzn (np. Motorsport) i do dzieci (np. puma girls children). Kolekcje dzielą się również ze względu na rodzaj sportu, do którego są przeznaczone (np. akcesoria do piłki nożnej, do biegania, itp.) Do podstawowych kolekcji należą: Complete, KING, Cellerator, Platinum, Nuala.

Puma należy do marek symbolicznych. Produkty to styl łączący w sobie dbałość o sprawność fizyczną, a równocześnie o dbałość i bycie modnym. Źródłem wizerunku jest zarówno producent, ponieważ jesteśmy marką o wieloletniej tradycji i bardzo dobrych notowaniach rynkowych, jak i użytkownik, który kupuje nasze produkty dla podkreślenia własnego indywidualistycznego stylu życia. Z tego też powodu pozycjonowanie powinno być oparte na skojarzeniach niematerialnych takich jak styl życia, sport, moda, wysoka jakość wyrobu, jaki i typowego użytkownika (konsumenta).

About pracemagisterskie

Piszę prace magisterskie

Dyskusja

Brak komentarzy.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.

%d blogerów lubi to: