//
you're reading...
Prace ze sprawozdaniami

Organizacja rachunkowości w przedsiębiorstwie

wstęp pracy licencjackiej

Organizacja rachunkowości w przedsiębiorstwie obejmuje zagadnienia organizacyjne rachunkowości, zakres obowiązków głównych księgowych, kierowników oraz pracowników firmy. Obejmuje ona głównie obieg i kontrolę dokumentów
w zakresie wymiaru podatków oraz w zakresie realizacji dochodów i wydatków, zakładowy plan kont oraz instrukcję inwentaryzacyjną.

Prawidłowa organizacja rachunkowości stwarza warunki do efektywnego wykonywania czynności obliczeniowych, do posługiwania się takimi sposobami, które zapewniają racjonalne wykorzystanie form i technik ewidencyjnych do terminowego
i dokładnego uzyskiwania informacji na potrzeby zewnętrzne oraz szybkiego, nawet jeżeli przybliżono, uzyskiwanie informacji na potrzeby wewnętrzne.

Ustawa o rachunkowości stanowi, że jednostka powinna posiadać dokumentację opisującą politykę rachunkowości, a w szczególności określenie roku obrotowego
i wchodzących w jego skład okresów sprawozdawczych, określenie metod wyceny aktywów i pasywów oraz ustalania wyniku finansowego, opis zakładowego planu kont, wykazu ksiąg rachunkowych albo zbiorów danych tworzących księgi rachunkowe na komputerowych nośnikach danych z określeniem ich struktury, omówienie wzajemnych powiązań oraz funkcji w organizacji całości ksiąg rachunkowych i procesach przetwarzania danych, opis systemu przetwarzania danych albo opis systemu informatycznego zawierający wykaz programów, opis procedur lub funkcji wraz  z opisem systemu ochrony danych, jak również system służący ochronie danych i zbiorów, w tym: ksiąg rachunkowych, dowodów księgowych i innych dokumentów stanowiących podstawę dokonywanych w nich zapisów.

Praca składa się z czterech rozdziałów. Celem pracy jest prezentacj organizacji rachunkowości w firmie XYZ.

Zakres podmiotowy, cele i zadania rachunkowości stanowi pierwszy rozdział.
W rozdziale tym omówiono zakres przedmiotowy rachunkowości oraz jej cele i zakres przedmiotowy. Dokumentacja zasad rachunkowości stanowi kolejny nie mniej ważny punkt pierwszego rozdziału. Kolejno zaprezentowano zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz ukazano prowadzenie ksiąg rachunkowych.

Drugi rozdział niniejszej pracy obejmuje zagadania obejmujące wycenę, elementy polityki rachunkowości. W rozdziale tym dokonano omówienia podstawowych zasad wyceny aktywów i pasywów. Zakładowy plan kont obejmuje kolejna kwestię, która została zaprezentowana w tym rozdziale. Obieg i kontrola dokumentów to ostatni punkt drugiego rozdziału.

Sprawozdawczość finansowa stanowi trzeci rozdział niemniejszej pracy. Poruszono zagadnienia dotyczące bilansu, rachunku zysków i strat oraz rachunku przepływów pieniężnych. Czwarty, a zarazem ostatni rozdział pracy obejmuje charakterystykę działalności gospodarczej przedsiębiorstwa XYZ. Omówiono specyfikę działalności, organizacje obrotu towarowego oraz plan kont badanego przedsiębiorstwa.

About pracemagisterskie

Piszę prace magisterskie

Dyskusja

Brak komentarzy.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.

%d blogerów lubi to: