//
you're reading...
Prace ze sprawozdaniami

Analiza rachunku wyników

Wzór rachunku wyników przedsiębiorstwa

KOSZTY I STRATY

PRZYCHODY I ZYSKIA. KOSZTY UZYSKANIA PRZYCHODÓW

I. Techniczny koszt wytworzenia

Sprzedanych produktów

II. Koszty ogólnego zarządu, czyli

Koszty ogólnozakładowe + koszty

Sprzedaży

III. Koszty handlowe

IV. Wartość sprzedanych towarów

w cenie zakupu (nabycia)

V. Koszty operacji finansowych

(odsetki i inne)

VI. Podatek obrotowy i inne obciążenia

Przychodów ze sprzedaży A. PRZYCHODY ZE SPRZEDAŻY

I. Produktów

II. Towarów

III. Operacji finansowych

IV. Wyniki na pozostałej sprzedaży

(zysk, strata),

V. Dotacje przedmiotowe i inne

zwiększenia przychodów ze

sprzedaży

B. ZYSK NA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJB.STRATA NA DZIAŁALN. GOSPODARCZEJ C. STRATY NADZWYCZAJNE

I. Straty losowe

II. Pozostałe stratyC .ZYSKI NADZWYCZAJNE

I. Zyski losowe

II. Pozostałe zyskiD. ZYSK BRUTTOD. STRATA BRUTTOE. OBOWIĄZKOWE ZMNIEJSZENIA ZYSKU

I. Podatek dochodowy

II. Inne obowiązkowe odpisy z zyskuE. OBOWIĄZKOWE ZWIĘKSZENIA STRATY

F. ZYSK NETTOF. STRATA NETTORachunek wyników jest to kolejny rodzaj sprawozdania finansowego sporządzanego przez przedsiębiorstwo. W odróżnieniu od bilansu, który w sposób statyczny przedstawia majątek przedsiębiorstwa i źródła jego finansowania, rachunek wyników w sposób dynamiczny (operując wielkościami strumieniowymi) grupuje wszelkie przychody uzyskiwane przez przedsiębiorstwo z różnego rodzaju operacji oraz wszelkie odpowiadające tym rodzajom działalności straty i koszty.

Zgodnie z przepisami dopuszcza się w Polsce dwa rodzaje rachunku wyników, które różnią się od siebie sposobem ujęcia kosztów (kalkulacyjne i rodzajowe ujęcie kosztów).

Reklamy

About pracemagisterskie

Piszę prace magisterskie

Dyskusja

Brak komentarzy.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: